Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Stelopererad rygg

Publicerad 2013-03-03 13:51:00 i

Här är den. ....ryggen som har plågat mig varenda sekund sedan 1995, fyy fan..
Jag började få problem redan i 18-års åldern,  men - 95-96 så blev besvären svårare,  och -97-98 så hade
 jag så mycket värk att det överskuggade all glädje i livet,  all, verkligen all.
Slätröntgen hit och magnetkamera dit, inte hittade de några direkta fel på ryggen,  förutom diskdegeneration.
Runt omkring -99 så hade jag små ryggskott varje dag,  och ett jätteryggskott med ryggläge i flera dagar, säkert 2 gånger i månaden.  
Kring år 2002 så fick jag äntligen komma till Stockholm Spinecenter, och efter en diskografi så bestämdes det att ländryggen skulle stelopereras......och 2 och ett halvt år senare blev operationen av........jag berättar mer strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela