Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

8 1/2 veckor

Publicerad 2013-05-03 17:43:01 i Allmänt,

 
Början på den 8:e veckan blev jävligt jobbig, mycket värk och det var jag som orsakade den med min otålighet. Jag har haft alldeles för bråttom,  och har fått motsatt effekt med min alltför hårda träning. 
 
Jag bytte taktik i Söndags kväll, efter för hård träning, för mycket bilåkande och sittande. Min nya taktik blev att vila mera, ta det MYCKET försiktigare och inte köra bil, om det går att undvika.
 
Nu idag så verkar det vara en överlägsen taktik, jag vaknade upp utan värk i benet, och de första stegen kändes knappt. Jag får verkligen stålsätta mig, för annars så tar otåligheten överhanden,  och då börjar jag ta i för mycket,  känner faktiskt nu att jag skulle vilat mer idag.
 
Kommer på mig själv med att planera in en till promenad ikväll, men NEJ, jag SKA vila, hur tråkigt det än är så ska kroppen få sin vila. Pratade med min kirurg  igår och han bekräftade att det under de tre första månaderna är lönlöst att träna hårt, man förlorar mer än man vinner......men när det brinner i baken så är det lättare sagt än gjort att ta det lugnt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela