Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

9 veckor

Publicerad 2013-05-06 14:40:05 i Allmänt,

 2,5 kilometer på en krycka klarade jag idag, och det kändes bra till de sista tvåhundra meterna, sen blev det lite ostadigt och började smärta. Jag har försökt att ta det lugnare och låta benet vila ordentligt, men jag ska erkänna att det fuskas lite grand.
 
 Det värker en del i benet efter promenaden,  och jag ska försöka vänta tills i kväll innan jag går nästa. Är rätt så stressad av min ekonomiska situation,  eftersom frugan är utförsäkrad och min sjukpenning skall räcka till alla kostnader, så behöver jag komma igång med arbetet snarast. ....helst för 2 månader sedan.
 
Eftersom jag jobbar med båtar, varvsarbete och fritidsbåtar,  så är det verkligen,  verkligen dax att vara frisk i höften,  då alla vill ha båtarna färdiga och sjösatta nu...eller snarast.
 
Min tanke var att byta yrke,  eftersom ryggen är dålig,  och även höfter, knän osv. Mina ortopeder (spine center,  Ks ortopedi) tycker att mitt yrke inte passar min kropp....och har inte gjort det de senaste 20 åren heller för den delen.
 
Tyvärr måste jag ha in pengar NU, annars blir nog familjen hemlös inom en månad eller högst två......så det är bara att börja med båtjävlarna igen, så får jag försöka byta yrke framöver

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2013-05-14 09:20:35

Usch, jag vet inte vad jag skall säga :(
Jag lider så med er i er ekonomiska situation. Önskar det fanns något jag kunde göra.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela