Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Trött på denna skiten.

Publicerad 2013-11-29 17:08:47 i Allmänt,

 
Jag vet inte hur jag ska orka med min satans värk....den tar knäcken på mig. Ryggjäveln verkar (värkar) vinna över mig, jag behöver få kraft någonstans ifrån....frågan är bara varifrån? 
 
Själen skulle nog helst lämna det här trasiga skalet, och resa vidare...skaka av sig det fysiska lidandet likt en hund som gör sig av med havsvattnet efter ett dopp.
 
Jag tror att själen har rätt mycket inflytande över värken, för när jag orkar träffa människor som jag älskar eller trivs med, så är värken mer kontrollerbar...inte alltid,  men ofta. 
 
Just nu så ruttnar jag bort i sängen.....dag ut och dag in.

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2013-11-29 21:36:44

Hej!
Av någon anledning har jag hamnat på din blogg och läst lite här och där.Du avböjde operationen för att dina närmaste inte kunde ta sig till bussen, 2,5 km. Vad händer den dag du inte kan eller får köra bil?

Blev höftledsopererad den 3/9, lite stel, lite ont... men ett himmelrike mot tidigare!

Lycka till!
Anki

Svar: Hej, kul att du slipper den satans värken, ta det lugnt med höften så du hinner läka ordentligt innan du belastar den allt för mycket.Jag är den enda i familjen med körkort, så mathandling o andra ärenden är jag ansvarig för och jag har inte någon backup. .....eftersom jag mer eller mindre inte kan be om hjälp.....sitter i huvudet, så jag behövde lite mer tid att ordna saker på.....laga bilen o få den besiktad medans jag kan meka själv.....o lite mer grejer som att rusta sig för vintern osv.
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela