Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Gnällspik

Publicerad 2013-09-02 13:27:03 i Allmänt,

 
Jag känner mig som en riktig Gnällspik, och även om jag vet om att jag låter så negativ, så är det just det jag nog behöver få vara. 
 
Att få skriva av sig och gnälla här på min blogg gör så att trycket i mitt inre släpps ut,  och det behövs verkligen. 
 
Jag har fått full funktion i opbenet nu, även om jag har en del värk kvar så känns det rätt ok och jag går utan problem en promenad om ca 6 kilometer utan att få outhärdligt ont, och faktum är att ickeopbenet gör väldigt mycket ondare. 
 
Nu på Onsdag skall jag träffa min höftdoktor och kolla om ickeopbenet skall få en ny höftled, vilket troligen behövs,  men det är inte något jag ser fram mot, nu när jag vet vilken tuff tid de första veckorna efter operationen var. 
 
Ryggjäveln tar kål på mig, men jag ska träffa min ryggkirurg i slutet av den här månaden och diskutera olika lösningar som eventuellt kan få ryggen att värka mindre.
 
Hoppas att det går att ta sig till karolinska sjukhuset nu när Obama prompt måste vara inne i stan och krångla till det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela