Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Another day

Publicerad 2014-12-13 09:01:03 i Allmänt,

Vaknade upp med en ordentlig låsning i bäckenleden eller ryggen, vad det nu är. Jag får en ischiasliknande smärta som skjuter ner i mitt högra ben, och det gör förbannat ont. Jag gjorde en hel del nytta igår, vilket var ganska smärtsamt, men det kändes bra för huvet att få det gjort. Man kan nog säga att jag gjorde en timmes jobb på en hel dag, men det gjordes i alla fall, så jag är nöjd med den dagen.

Idag får jag hit barn och barnbarnen, vilket är jättehärligt. Jag får lite ångest över det också, framför allt för att det blir jobbigt för rygg och bäcken, men det är bara att bita ihop, för det brukar göra underverk med mitt humör, vilket brukar väga tyngre än värken… oftast. Självklart så brukar humöret gå ner när jag har ondare, men det gäller att försöka hitta den där balansen mellan värk i kroppen och värk i själen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela