Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

God e Gud

Publicerad 2014-12-24 09:03:05 i Allmänt,

Har precis varit ute på en julpromenad med min vovve. Hon börjar bli gammal nu, det var nästan så att hon tänkte ligga kvar i sin bädd i morse, men hon bet ihop och klev upp tillslut. Jag hade ont i båda höfterna under promenaden, och min bäckenled jävlades som vanligt.  Jag känner ett väldigt motstånd när jag skall ut och gå, och det beror på värken, eller snarare rädslan för att få värk.

Jag ska ta och städa upp lite i kåken, och sedan duscha och byta om… sedan är jag klar för att fira den här julen med. Jag är inte direkt förtjust i julen som högtid direkt, särskilt inte sedan mamma blev sjuk. Jag förknippar julen med min mor väldigt mycket, och sedan hon gick bort så har den blivit ännu jobbigare förstås.

jag hoppas att alla barnen i hela världen får en fin jul, men det är svårt för många som lever i misär och fattigdom att få till en bra jul. Jag håller på att somna här och nu, jag tror att det beror på min upphackade sömn, den gör så att jag sällan känner mig utvilad och jag är i stort sett alltid trött eller seg. God jul på er allihop, jag hoppas att ni får en bra jul trots alla krämpor eller smärtor.

 

God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela