Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Jobbig värk

Publicerad 2014-12-01 20:35:46 i Allmänt,

Värken i mitt bäcken har varit jobbig de senaste veckorna, och det börjar att ta ut sin rätt. Jag har tagit två promenader idag, och en sak som är positiv är att jag aldrig har varit bättre i min först opererade höftled. Ni som har opererat er, ge inte upp hoppet, för det blir verkligen bättre och bättre för varje vecka. En del man läser om blir väldigt snabbt bra, men en del andra kan det ta en längre tid för… som mig.

Jag opererade den första höftjäveln för två år sen snart, det blir två år i början på mars, och jag kan trösta er att det blir bättre och bättre fortfarande efter så lång tid. Jag trodde att jag inte skulle bli bättre än vad jag var efter ett år, men det var fel… det blev jag. Jag kan ha lite ont vissa dagar om jag gjort någon dum rörelse, men det skulle jag nog haft om jag hade haft en normal höftled också… eftersom man inte är någon ungdom direkt.

Jag ska röntga mitt bäcken i veckan så att bäckenledsdoktorn har röntgenbilder den här gången. Jag ska nämligen träffa honom den åttonde december, och jag ska kolla med honom hur man ska göra för att få kortison eller blockader insprutade i leden. Jag har läst om så många som har fått det, men de inom sjukvården jag har haft kontakt med skakar bara på huvudet om jag frågar dem… det är inte en jävel som verkar veta ett skit… eller så orkar de inte bry sig. Jag tror att arbetsbelastningen är så hög på de inom vården så att de inte orkar engagera sig fullt ut längre… det är den känslan jag får i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela