Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Mänsklig kontakt

Publicerad 2014-12-04 22:41:26 i Allmänt,

Idag har jag fått lite saker gjorda, inte för att det är några stordåd direkt, men jag hann åka och röntga mitt bäcken, gå på KBT:n, och sedan handla mat, vilket jag hatar tyvärr. Självklart så åkte man alldeles för sent hemifrån vilket resulterade i en massa onödig stress. Jag hann ta en promenad på morgonen också glömde jag säga. Jag blev några minuter sen till KBT:n, men det var ingen fara. Självklart så hade jag inte gjort läxan vi fick sedan förra mötet, eller sessionen som psykologen som håller i det säger.

Vi fick sätta oss tillsammans med någon ur gruppen, vi skulle försöka komma på saker som vi mådde bra av att göra, vilket inte var så lätt. Jag märkte dock att jag mådde bra av att diskutera vad för saker vi kunde tänkas må bra av. Eftersom jag inte träffar några nya människor när jag går hemma hela dagarna, så är det jättehärligt att prata med deltagarna där på mötet… det gjorde min dag kan man säga. Värken i ländrygg, ben och bäcken var outhärdlig igår kväll och större delen av natten. Det som känns lite tungt är att det är ännu värre nu ikväll.

Det kommer inte att bli någon rolig natt i natt. Jag blir inte klok på vad det är som gör att det verkligen bränner och svider inne i ländryggen och korsbenet… och även i benen och bäcken. Jag brukade få så för femton år sedan, det har liksom gått i skov… jag kan inte komma på vad det är som orsakar det, eller rättare sagt vilken aktivitet eller rörelse, läge, situation… jag kan inte hitta något tydligt mönster i det hela.

Värken är fruktansvärd jobbig, det vet jag i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela