Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

5 dygn

Publicerad 2014-01-19 16:46:55 i Allmänt,

 
Natten gick hyfsat och jag fick ta medicinen vid 03.30, då blev värken lite väl jobbig för att härda ut utan värktabletter. 
 
Jag har haft en jobbig dag med rätt mycket smärta, fast det slår mest till om jag rest mig upp och gått lite grann.
Igår kväll så fick jag blodtrycksfall när jag gick upp och pinkade...ett tag blev jag rikigt orolig, och jag tvivlade på att jag skulle hinna till bädden utan att svimma.
 
Gårdagen blev rätt så fattig på kalorier......känns svårt att trycka i sig mat när man inte har fått igång magen ännu....dessutom så har jag värk i magen av förstoppning antar jag. Jag kämpar på med mitt Movicol (mjukgörare för magen) fast det smakar vidrigt, och jag lär väl inte kunna sitta på höger skinka ännu på några dagar. 
 
Tålamod är nog ens främsta vapen efter en höftprotesoperation. ....o envishet förstås....och om ni klarar av att bygga upp styrka i andra benet innan operationen, så är det en STOR fördel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela