Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Går framåt....och bakåt

Publicerad 2014-06-20 11:04:41 i Allmänt,

höfterna börjar bli riktigt bra nu, men tyvärr så gäller inte det ryggjäveln. Jag ska träffa en doktor för att kolla upp mina bäckenleder, det var min ryggkirurg som föreslog det vid vårt möte för någon månad sedan. Jag har problem med värk och låsningar ned i höger skinka, ben o rygg, och kirurgen ville utesluta si-lederna innan han fixar min rygg. Vi kom överens om att ta ryggjäveln i följande ordning: 1. vi kollar upp bäckenlederna 2. vi plockar ut skruvarna o pinnarna ur ryggen 3. vi sätter en protes i nivån under steloperationen Tyvärr går det inte att ta bort skrotet i ryggen samtidigt som protesmekandet........då protesen sätts in via magen, och pinnarna tas ut från ryggsidan. Enligt doktorn som gjorde diskografin så pekade allt på att det var nivån under steloperationen som var boven i dramat, och han trodde att väldigt lite av problemen kom från de 2 nedre nivåerna. Jag ska träffa bäckenledsnissen den 1:a Juli, så jag återkommer med mer info senare..........glad midsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela