Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Pressad

Publicerad 2014-05-07 07:08:41 i Allmänt,

 
Höften blir långsamt bättre, men det är en bra bit kvar innan den är färdigläkt. Jag har något i höften som känns fel. Jag misstänker att det är si-leden som irriterar och värker en del också. 
 
Jag har blivit kallad till min ryggkirurg första veckan i Juni och det är något som jag ser fram i mot. Jag hade en jävulsdag/kväll igår, så jag skulle nog låta kirurgen steloperera ryggen om det så bara blir 5% chans till bättring.
 
Idag är jag utförsäkrad, och jag känner mig väldigt stressad.....om sanningen ska fram så höll jag på att bryta ihop i Måndags....jag klarar ingen press längre och jag har buntar med papper som ska skickas till kommunen för att söka hjälp från soc.
 
Jag vill hoppa av livets tåg, och bara få sova resten av livet....eller tills ryggen o höfterna blir smärtfria. Det är en katastrof ärligt talat, en jävla mardröm och jag kan inte vakna ur den. 

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-05-09 19:22:28

hej! jag har haft förut aktivitetsstöd men nu när jag är sjukskriven fick jag bara några tusenlappar...min man fick lite också..jag var tvungen att söka socialen för att jag får ej sjukpenning. socialen avböjde våran begäran...jag kommer ej kunna köpa mat för två månader och jag har ej betalat två elavgifter...jag kommer ej kunna betala nästa hyra..ändå fick vi ej soc. de ville att vi skulle sälja våran bil fast den är i kronofogden och krediten är 40 tusen och bilen är värd 15 tusen...vi har ingen möjlighet att sälja bilen.sen bad de mig söka sjukpenning och då måste jag vänta 30 dagar tills det beslutas och jag kommer att få avslag eftersom jag är utförsäkrad..jag måste ha pengar nu men får inget

Postat av: jag

Publicerad 2014-05-09 19:23:52

skriv gärna i din blogg om du får soc

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela