Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

sex veckor kvar till min ryggoperation

Publicerad 2015-06-25 18:33:59 i Allmänt,

torsdag den 25 juni 2015.

 

Det är en tung tid med värken just nu, jag vet inte riktigt varför jag är så dålig men det är nog snudd på ett bottenrekord. Värken i benen och ländryggen håller just nu på att ta kål på mig, men jag kämpar på med mina promenader och även sjukgymnastiken. Jag tror inte att det är mina höftproteser som orsakar värken i benen utan snarare ländryggen är boven skulle jag tro.

Det är ungefär sex veckor kvar till min ryggoperation och tiden går snabbt… jag känner mig lite orolig faktiskt. Det är nog främst en oro att det kanske inte är ihopväxt mellan kotkropparna där stagen och skruvarna sitter… tänk om skiten spricker när stagen är borta… hujedamig. Jag blir bara mer och mer säker på att en operation till kommer att behövas, och det är antagligen flera nivåer under steloperationen som behöver åtgärdas… men vi får väl se efter att jag läkt ihop efter den här operationen.

När ryggen har läkt ihop ska jag träffa en bäckenexpert till… sen får vi se vad som händer, förmodligen kommer det att ta evigheter innan jag kommer vidare i det här fallet. Jag har varit rätt så låg i humöret men inte känt mig direkt deprimerad, det skulle jag å andra sidan inte våga nämna för någon för jag vill ju ha tillbaka mina sportskyttevapen, och då duger det ju inte med att vara utbränd… då är man ju rökt.

Jag har inte haft någon lust att skriva eller aktivera mig med något annat heller för den delen… att skriva gör så ont i ryggen, bäcken och benen eftersom jag blivit sämre och får skitont när jag ligger på rygg. Jag har testat att skriva liggandes på sidan men det går inte. Tyvärr så fungerar det inte heller med gitarrspelandet eftersom jag bara kan spela liggandes på rygg. Jag försöker att sova så mycket jag bara orkar för att få tiden att gå, men jag är verkligen rastlös och uttråkad så till den grad att jag hellre hamnar i koma än är vaken.

Nu har dessutom socialtjänsten börjat tjata om att det är dags att sälja huset, vilket jag jättegärna skulle göra om jag hade någon annanstans att bo… det är för övrigt inget som man kan få hjälp med av kommunen så om det blir försäljning så köper jag en husvagn till familjen. Ett annat problem med att flytta är att kroppen inte fungerar tillräckligt bra… jag fungerar i nuläget inte alls på grund av värken, men fortfarande så har det inte blivit helt kortslutning i hjärnan igen… men jag märker av direkt när det blir en jobbig eller stressig situation att det inte ligger särskilt långt ifrån en kortslutning.

Jag antar att jag får kämpa på en dag till… jag kan ju i alla fall se fram mot operationen, då slipper man ju värken i alla fall under narkosen, sen brukar den å andra sidan bli rätt så vidrig när man vaknar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela