Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

24 timmar efter operationen

Publicerad 2016-06-01 08:40:42 i Allmänt,

Nu vet jag hur det känns att bli stelopererad från genom magen... det var väldigt mycket mindre värk än från ryggsidan. 
 
Jag vaknade upp på uppvak och kände mig oförskämt pigg och klar i huvudet. Jag fick gå en sväng med gåbord och jag hade inte en tillstymmelse till yrsel eller att svimma. 
 
Värken jag har nu 24 timmar efter operationen är att jämförara med en vanlig dags sämsta nivå, okej, visst blir värken otroligt kraftig om jag böjer ryggen och så, men vilovärken har jag koll på. 
 
Jag har en röntgen som väntar mig idag, men det verkar vara något som sker utan någon specifikt utsatt tid... Jag väntar tålmodigt och under tiden så filosoferar jag med min dödssköna rumskompis, då går tiden rätt så fort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela