Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Misskött skal

Publicerad 2013-12-07 10:58:08 i Allmänt,

 
Jag har hamnat i en nedåtgående spiral av värk, ångest o uppgivenhet. Det har varit mycket bråk hemma, och tonåringarna är hopplösa just nu.....även frun med förresten.
 
Det blir väldigt mycket tid i sängen eftersom jag får så ont om jag står, går eller sitter. Jag har knappt gått någonting här på slutet....har liksom givit upp då ingenting spelar någon roll.
 
Det opererade benet är hyfsat, och klart mycket bättre än det icke opererade benet. Det som hindrar mig mest nu är mitt mående, och jag vet vad som måste göras för att vända skutan.....men jag har ingen ork eftersom värken o misären suger musten ur mig.
 
Ryggnissen ville vänta med diskografin tills jag är rehabad efter höft nr 2 operationen, och jag känner att jag tappade farten när både rygg o höftoperationen ligger långt fram i tiden. 
 
 
 
 
 
 
Allt är väldigt tungt just nu......väldigt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-12-08 12:17:46

Åh vad hopplöst det är när man känner så. När man faktiskt vet vad som krävs men inte orkar. Hoppas det vänder något snart så det känns liite bättre!

Svar: Hej Anna, ja du om någon vet ju hur det är...läste på din blogg och jag ser att vi sitter i samma båt (värkhelvetet), ta hand om kroppen så den inte plågar dig mer än nödvändigt. :)
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: Anna

Publicerad 2013-12-10 12:52:18

Jag gör mitt bästa och hoppas Du också gör det, efter din förmåga för dagen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela