Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Söndervärkt

Publicerad 2013-06-17 16:29:49 i Allmänt,

 
 
Höften läker på, i morse gick jag en 4 kilometer lång promenad på rekordtid,  visserligen måste jag använda kryckor fortfarande, men jag lägger nog bara över 5 kg av kroppsvikten på kryckorna. 
 
Jag har STORA problem med ryggvärken just nu, och kan inte sitta upp, eller egentligen kan jag ingenting för allt gör ont och jag pallar inte mer snart. ....eller snart o snart.....gränsen är redan passerad.
 
Jag skickade ett brev till min kirurg på Stockholms Spine Center, och jag sa som det är.....det här är inget liv längre......och jag gör vad som helst för att slippa värken. ....verkligen vad som helst.  Vi har förut pratat om att skrotet i ryggen kan skava inne i musklerna och de går att ta ut, vi har även pratat om diskproteser och operation från magsidan, eller steloperera några nivåer till.
 
Min husläkare har skickat en remiss till smärtmottagningen på Sös. ..eller hoppas inte att det var till Sös, jag har inte fått någon hjälp av dom överhuvudtaget.  
 
Första gången jag var på Smärtmottagningen på sös var ca 15 år sedan, då fick jag  en epilepsimedicin som inte hjälpte, och andra gången för ett par år sedan så blev det ingenting. ....jag tror att han tyckte att jag skulle prova Tens....o det var allt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela