Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Mot Sjukhuset

Publicerad 2014-01-13 10:08:37 i Allmänt,

 
Om 2 timmar sätter jag mig på bussen mot stan.....gulp.
 
Jag har skjutit upp de sista förberedelserna tills nu.....som vanligt. Nu ska jag försöka packa ner snus för en vecka, tandborste och telefonladdare m.m, sen väntar skrubbning nummer 2 av kroppen.......jag känner mig redan skitren men det ska ändå göras. 
 
Morgonen har i övrigt varit en mardröm vad gäller värken.....mest är det ryggjäveln som värker något så in i överjävligt, men jag har tagit en starkare tablett så det kanske lugnar ned sig något. Jag orkar inte fixa mer med förberedelserna av hemmet, utan det får bli som vanligt.....mao....det ordnar sig, det gör det alltid till slut.
 
Höften som skall opereras är oförskämt smärtfri precis nu....och som vanligt börjar tankarna om att det kanske är för tidigt att operera den nu, innan det blivit skitdåligt. Jag misstänker att höften kommer att plåga mig betydligt mer när jag väl är framme vid sjukhuset.....det tar ju trots allt närmre 2 timmar att åka kommunalt till sjukan härifrån.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-13 21:50:11

lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela