Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

mirakel kan ske

Publicerad 2015-06-05 12:23:10 i Allmänt,

fredag den 5 juni 2015.

 

Nu har jag i alla fall beslutat mig för att operera ryggen, men det blir först till att ta bort skruvarna och stagen i ryggen och i nästa steg om inte det blir bättre även operera in en diskprotes. Jag fick tid för operationen i början av augusti vilket jag tycker var en kort väntetid. Min kirurg ville att jag skulle vänta med diskprotesen tills jag har träffat en expert till på bäckenleder här i Stockholm, för han är liksom jag inte helt säker på att det är ryggen som står för den mesta av värken.

Det blev en väldigt lång dag igår vilket gjorde att jag nästan avled av värk innan jag var hemma, för att inte tala om hur det var till kvällen… fy fan. Jag lyckades hålla humöret uppe medans jag var på sjukhuset, men innan jag var hemma så var det i botten, milt sagt. Min situation är tuff nog utan värken, och med värken så är den mer än vad jag klarar av… jag dör varenda kväll. Jag är i grunden en jädrans positiv människa, men jag blir påverkad av negativa energier ganska lätt, och här hemma har jag några som alltid är väldigt negativa… så det hjälper ju inte min situation precis.

Min bäckenled var i alla fall rätt så bra igår, inte lika dålig som den har varit den senaste veckan i alla fall, men det är ju inte direkt någon dramatisk förbättring utan snarare en väldigt liten förbättring. Det verkar som att det här kommer att dra ut på tiden ett halvår till minst, först ska ryggen läka ihop, sedan ska jag träffa den nya experten, vilket förmodligen inte kommer att bli förrän framåt årsskiftet om jag känner den här sjukvården rätt. Min gissning är nog tyvärr den att det kommer att vara en pågående process under minst ett och ett halvt år till… minst, men jag håller tummarna för mirakel kan ske… inte för jag personligen har varit med om något, tvärtom faktiskt.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela