Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

4 veckor

Publicerad 2013-04-01 14:16:10 i Allmänt, höftledsprotes,

 
Det går sakta men säkert framåt, och jag grejar en 4 km promenad på en timme,  kan köra bil utan problem,  hoppa i och ur sängen,  som visserligen är höjd.......men, jag kan inte sätta på mig strumpan, inte belasta benet med mer än drygt halva kroppsvikten, dvs ca 38 kg,  annars får jag skitont. 
 
Värken i min opererade höft är nästan helt borta, åtminstone så som jag upplever det.  Tyvärr så har jag fått mer problem med min "friska" höft, och jag antar att det hänger ihop med att den "friska" får slita än mer nu.
 

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2013-04-01 14:54:13

Skönt att det går framåt med din opererade höft.

Det är ju ofta så att man använder den "mer friska & starka " delen av kroppen när man har stora svårigheter med en annan & därför belastar man fel.

När jag blev sjuk & de hittade problemet med nacken & min vänstra kroppshalva så började jag omedvetet använda mina högra sida mer & jag stod alltid & hade grundställningen på höger ben & höger kroppshalva. Detta innebar att hjärnan höll på att försvaga vänster sida ( enligt sjukgymnast ) samt att belastningen på höger sida blev så stor att den skadade högra sidan med mer värk, mer inflammation etc.

Kroppen är en underlig apparat.

Kram på dig & ha en fin annandag påsk.
Kram Mita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela