Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

7 veckor

Publicerad 2013-04-22 09:07:52 i Allmänt,

 
Trögt, förbannat långsamt går det. Jag trodde att jag skulle vara färdig med min rehabilitering eftersom det gick så otroligt bra de första tre veckorna,  men se där hade jag fel. 
 
Det är skitsvårt att veta om jag tar i för mycket eller för lite, för ibland blir jag lite bättre när jag tar i rejält,  och ibland blir jag bättre av att ta det lugnt....och det är omöjligt att känna vilket som är bäst för stunden. 
 
Jag är i stort sett smärtfri i vila, dvs i den opererade höften,  men om jag belastar min (ocementerade) höftledsprotes, så ilar det i hela lårbenet och jag får verkligen jätteont. Jag vet inte om det är normalt,  men jag ska ringa ortopeden idag och fråga. ...behöver ändå fråga om jag kan börja med voltaren (diklofenak) igen, eftersom den medicinen kan hindra triggningen av benläkningsprocessen.
 
Jag biter ihop och kämpar vidare. 

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-04-24 12:52:24

Hej

Har du inte kontakt med en sjukgymnast. jag blev tillsagd på sjukhuset där jag op att så fort jag kom hem ta kontakt med en sjukgymnast.
Det är värdefullt får han/hon kan svara på alla dessa frågor.
Själv har jag blivt tillsagd att ta det lugnt. Detta är en op som ska hålla på lång sikt. Skynda långsamt är min sjukgymnsts och läkaren råd.

Ha det fint och passa på att njuta av vårsolen, trots blåsten :-)

Lotta

Svar: Hej. Jag fick bara ett häfte med lite övningar och förmaningar om att inte böja höftleden mer än 90 º. När blev du opererad, och hur går det för dig? Underbart promenadväder ute, så det finns hopp om livet, och vi kämpar på :-)
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela