Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Nytt operationsdatum

Publicerad 2013-12-17 19:54:52 i Allmänt,

Fick kallelsen till operationen idag. Den 14 Januari smäller det.....fy fan.
 
Det är jobbigt att tänka på operationen, särskilt med tanke på att jag vet vad som väntar mig. Det är en tuff tid den första veckan efter operationen......det vore en lögn att säga annat. Efter ca 5 dagar så blir det hemtransport (liggande) och redan då börjar livet bli uthärdlig och man gör framsteg varje dag.
 
Jag har börjat att gå igen, men det går sådär och jag får ont i opbenet......och ickeopbenet är ju som det är.......skitdåligt. Jag är bekymmrad över det opererade benet.....det känns som det gjorde för flera månader sedan, och det är en rätt kraftig smärta som går ner i benet.
 
Jag kommer att köra på med promenaderna, och jag hoppas på det bästa. Om inte opbenet klarar promenader så känns det som att det kan bli väldigt svårt att vara nyopererad och inte ha tillgång till ett starkt uthålligt ben som kan ta de största påfrestningarna. Det löser sig nog....det gör det ju alltid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela