Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Brev till Spine center.

Publicerad 2013-06-15 16:38:15 i Allmänt,

 
 
Det fungerar inte längre, jag måste operera ryggjäveln. 
 
Jag har verkligen försökt att träna bort problemet med ryggen men det blir inte bättre. ..åtminstone inte någon större skillnad. Förra våren och sommaren och ända tills November gick jag och rehabiliterande mig,  med fokus på ryggen men även höfterna fick en omgång. 
 
Som jag har det nu med ryggen så orkar jag inte ett år till. ...orkar inte vara bunden till hemmet och hindrad från att deltaga i livets alla glädjestunder.  Kommer precis hem från äldsta grabben,  han har fått sin andra lilla flicka, och det var dags att visa upp underverket för alla.
 
Jag har 5 stycken underbara barnbarn och det är så tråkigt att inte kunna leka med dom, inte lyfta, inte bada och bolla med dom i vattnet,  inte sitta och läsa saga, inte knäppa deras säkerhetsbälten, inte lyfta upp dem i bilen, inte lyfta upp och trösta, inte, inte, inte ett jävla skit....
 
Jag är så jävla förbannat trött på att ha en kropp som bara plågar mig,  trött på värken. ...den tar död på mig. 
 
Allt jag gör gör ont, och jag menar inte lite ont, det går inte hålla sig upprätt pga ryggvärken, fungerar att köra bil en halvtimme,  men jag får skapligt ont, fungerar INTE att sitta i soffan,  pinnstol,  stranden, stubbar,  stenar, buss, tåg, solstol m.m.....får så ont att jag vill dö. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela