Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

9 veckor...lite drygt.

Publicerad 2013-05-09 18:50:02 i Allmänt,

 
Bästa promenaden hitintills,  grymt bra gick det. Jag värmde upp på morgonen med en 2,5 kilometers promenad, det var tungt och jag hade rätt ont och var stel som sjuttsingen.
 
Efter morgonpromenaden så åkte jag och fikade hos en bekant och blev sittande en timme,  jag var rätt så mör efter det och tänkte att nu blir resten av dagen skit.
 
Jag vilade ett par timmar och sen tvingade jag mig ut på en promenad till.  Jag förväntade mig att det skulle bli en lika motig promenad som morgonens....men den flöt på superbra, och jag hade världens tryck i stegen och det höll i sig i 5 kilometer. ...nästan,  de sista 800 meterna blev lite stela, men annars är jag så otroligt nöjd, och konstaterar att detta var den bästa dagen sen operationen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2013-05-14 09:23:50

Härligt att läsa :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela