Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Skitskraj!

Publicerad 2013-11-07 21:42:18 i Allmänt,

 
 
Det börjar bli dags för operationen, och jag ser inte direkt fram mot den, minns för väl vilken tuff tid som de första veckorna innebar. 
 
19 November närmar sig med stormsteg, då skrivs jag in, och morgonen den 20:e så skrubbar jag kroppen med hibiscrub, för sista gången innan operationen. ..... Jag mår dåligt när jag känner den lukten. 
 
Opbenet plågar mig fortfarande, men ickeopbenet är det som jävlas mest nu. Jag har varit dålig på att gå de sista veckorna, kanske för att jag har varit riktigt nedstämd, eller va fan....depression heter det, men det ordet känns så jobbigt. ...som att det inte går att bota med något annat än döden.
 
Ryggjäveln, höfter o knän, handleder o fotleder,  knän, och som grädde på moset så gör alltså även själen ont. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela