Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Hårda tider

Publicerad 2014-04-21 18:58:00 i Allmänt,

Jag har gjort diskografin på ländryggen nu, och doktorn fick fram en hel del av värken som jag känner igen.....hoppas att min kirurg har någon nytta av resultaten bara. Diskografin är upplagd som en blindtest så att man inte ska kunna inbilla sig att någon nivå är värre än de andra.
 
Höftjävlarna läker sakta men säkert och jag går jävligt bra med kryckor. Jag har testat att gå utan kryckor helt och hållet men det verkar bli för mycket för musklerna runt bäckenet......det värker rätt kraftigt i högra delen av korsryggen.....och jag tror att det kan komma från SI-lederna och ligamenten som håller ihop bäckenet med korsbenet......de behöver nog tid på sig att få upp styrkan igen.
 
Den 6 Maj blir jag utförsäkrad och det är djävligt stressande... Jag har tusen grejer som behöver ordnas med. Jag ska träffa Arbetsförmedlingen, anmäla mig till alfa-kassan, söka SOCIALBIDRAG, träffa kommunens färdtjänstsamordnare, ordna arbetsgivarintyg, och skaffa fram tusen olika dokument från bankerna, kommunen, vägföreningen osv. Osv bla bla.
 
Enklaste vore det om man dog knall och fall....gärna framför försäkringskassan eller ännu bättre framför Rosenbad.....med en samlad kvällspress.....tanken har faktiskt tänkts, även om det inte känns aktuellt just nu, så är det ändå en utväg som löser mitt problem OCH belyser sjukförsäkringens hårda kalla regler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela