Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

5 minuters lycka

Publicerad 2014-07-22 09:32:43 i Allmänt,

 
Det är inte så många minuter per dygn som jag känner mig glad..... men de första minuterna när jag kliver upp ur sängen kan vara riktigt bra. Jag blir lite hoppfull varje gång jag vaknar med lite mindre värk och tänker att nu, nu är det lite bättre..... Men så känner jag hur kroppen trycks ihop av gravitationen och rygg o bäcken börjar värka. 
 
Till att börja med så känns det konstigt i högra benet, det liksom pirrar eller surrar lite i benet,  sen kommer det en känsla av att kotorna i ländryggen och bäckenlederna skaver mot varandra. De liksom hamnar lite hur som helst, och det kommer nerver i kläm som dels ger ryggskottsliknande stötvågor av smärta ner i benen och ut i bäckenet. 
 
Nu en timme efter att jag har klivit upp ur sängen så känner jag det som att jag helst skulle vilja vara död faktiskt. Jag känner mig tömd på kämparglöd och livslust, och tanken på att ha värk en endaste dag till får mig att vilja ge upp. 
 
Jag behöver hjälp med att ta mig levande ur det här..... men jag tror inte att jag orkar med att kontakta min psykolog eller någon inom ortopedin igen, de tror nog att jag inte har de problem som jag har, och det mycket pga att jag är så jävla klämkäck och positiv när jag talar med dem. 
 
Svårt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela