Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Inte lätt att leva

Publicerad 2014-10-04 19:47:53 i Allmänt,

 
Livet är fan så tufft ibland.... eller nu för tiden så är det alltid tufft. Jag har en jävligt tuff period med mycket värk just nu. Mina höfter känns väldigt bra faktiskt, men å andra sidan så kanske jag har ont som fan i dom oxå, fast det känns inte eftersom mitt bäcken värker. Min ländryggssmärta är troligtsvis orsakad till stor del av mina bäckenleder... då framförallt min högra. Det känns logiskt, även om vi har konstaterat en disk som orsakar värken i ryggen, så är den skarpaste smärtan nog kommen från den leden.
 
Allt tar som vanligt en jävla massa tid... jag har bestämt med min ryggkirurg att vi tar bort skruvarna och stagen ur ryggen snarast. Med snarast tror jag han menade inom ett par månader, och det vore snabbt marscherat. Jag ska träffa bäckenexperten igen i början av november... då får jag höra vad han säger om fortsättningen på det hela.
 
Jag har även bett min läkare att skriva en remiss till psykiatrin, jag känner mig läskigt nedstämd faktiskt.. jag känner att jag behöver experthjälp med att lära mig hantera stressituationen som leva med kronisk värk är. Jag kämpar vidare några dagar till åtminstone.... sen får vi se hur vi gör.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela