Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

The Botten is nådd

Publicerad 2014-09-03 13:12:00 i Allmänt,

De senaste veckorna har varit jävligt jobbiga.... Känner mig uppgiven. Jag har tappat hoppet om ett liv utan värk, och det känns mest som att jag bara väntar på att jag ska dö, så att man slipper den här skiten. 
 
Jag lade ner sjukgymnastiken,  eftersom det kändes som att inte han förstod mig, eller rättare sagt att han inte förstod min problematik. Jag är iallafall väldigt bra i den första höften jag bytte. 
 
Min senaste höft är nog ok, men det är kring den som problemen kretsar. Jag har en irritation runt hela högra höften...det värker i skinkan, ner i benet, ljumsken och ländryggen på höger sida...och jag blir snart galen av det. 
 
Mitt psyke är svagare än någonsin, det känns som depressionen blir djupare o djupare och familjesituationen är tuff. Min ----- mår skitdåligt och bryter ihop ofta.... Vi har varit i kontakt med psykiatrin men --- är så nere så att det är svårt att nå henne. --- sätter sig alltid till motvärn när vi söker hjälp. 
 
Det är verkligen tungt att inte orka hjälpa sina barn, jag har verkligen inte mycket kraft kvar och vid den minsta lilla motgång så faller jag ner i det där djupa mörka hålet som depressionen lever i. Gode gud hjälp mig att orka kämpa vidare.. Ge mig kraft att orka finnas till för min familj.... Gör så att jag VILL leva, och ge mig glädje över livet och gör så det inte känns som en evig plåga. 

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-09-03 18:17:08

Gud! så hemskt! jag kan bara hoppas att det blir bra...

Postat av: Peder

Publicerad 2014-09-10 16:59:52

Kom igen kompis!
Ramlade in på din blogg idag och förstår att du är i en tuff situation med värken. Har själv nyligen bytt höft, operationen gick bra men det är något djävulstyg med si-lederna som inte är bra. Så den värken är tillbaka nu efter inte ha varit särskilt påtagligt det senaste halvåret. Så jag förstår dina beskrivningar att man kan bli galen av att vara förföljd av värk. Ibland känns det mörkt, men hur som får vi väl försöka kämpa på och hoppas att läget vänder !

Svar: Hej PederJag antar att det bara är att kämpa på.... Men du vet ju hur jävla jobbig den där jävla värken är..... Det blir jäkligt mörkt ibland. Kämpa på du med :)
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela