Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

skavande skrot i ryggen

Publicerad 2015-08-16 10:16:31 i Allmänt,

söndag den 16 augusti 2015.

 

Operationen verkar ha gått bra, jag har faktiskt inte ondare än innan fast det bara gått två dagar sedan jag opererade mig. Jag ska inte ropa hej ännu, men det känns lite mjukare och följsammare i ryggen utan mina skruvar och stag. Min si-led värker som tidigare så den verkar inte ha kommit från ryggen, men å andra sidan så kanske den också blir lite bättre om jag kan röra mig mer avslappnat utan skavande skrot i ryggen.

Jag ska ge ryggen två månader på sig att läka, sedan kommer jag att kontakta min ryggkirurg igen för diskussion angående nästa operation… om den behövs vill säga. Jag tror inte att mina bekymmer med de nedersta diskarna kommer att försvinna tack vare den här operationen, men man vet ju aldrig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela