Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

tuffa tider

Publicerad 2015-12-02 22:29:26 i Allmänt,

onsdag den 2 december 2015

 

Vilken skitdag det blev idag. Jag har fått sitta i bilen i stort sett hela dagen, eller snarare halva dagen… men värken har varit helt sjuk idag. Jag har sovit över en natt hos dottern, som ett stöd var det tänkt, men det blir nog bara jobbigare för henne med mig här. Det är en jättesorg att inte kunna hjälpa till med någonting… jag klarar inte ens av att borsta tänderna på barnen utan att falla ihop av den satans värken.

Till råga på allt så har jag fått en parkeringsböter på femhundra spänn… jag blev gråtfärdig, det spelar ingen roll hur jag gör för det går bara åt helvete med allting. Idag har jag tänkt hemska tankar som handlar om eutanasi… eller vad det nu heter på läkarspråk eller latin. Jag har misströstat väldigt mycket eftersom det har varit så mycket med barnen och värken… för att inte tala om ekonomin. Om jag ska vara helt ärlig så tänkte jag att jag skulle vilja avsluta mitt liv… men jag kan ju tyvärr inte göra det… man är fången i det här livet så länge man har en familj som kommer att sörja en om man lägger sig ner och ger upp.

Imorgon så åker jag hem igen, jag kommer att ligga i sängen hela tiden… åtminstone till söndag för då ska jag åka till farsan och ha lite adventsfika… mina syskon kommer också dit och jag vill inte missa det tillfället att träffa dem. Jag känner just nu att jag inte vill åka dit, men jag vet hur bra man mår när man träffar dem… det hjälper också lite mot det onda, och det fast jag får ondare av att vara uppe på benen… det är skumt, men ändock sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela