Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

en rätt bra dag

Publicerad 2015-05-27 11:49:16 i Allmänt,

onsdag den 27 maj 2015.

Jag hade en rätt bra dag igår trots rätt mycket värk… jag fick gjort det jag skulle och hade ett trevligt samtal med min yngsta dotter som var med och handlade. Det var en rätt tuff kväll med en kraftig värk, men jag somnade rätt så fort i alla fall och vaknade upp vid klockan fyra på morgonen helt utan värk. Det är rätt så knäckande att få känna på den sötman som ett liv utan värk skulle vara, för att efter endast några minuter i vaket tillstånd få tillbaks det onda. Även om jag ligger kvar så kommer värken, för att inte tala om när jag varit uppe i ett par minuter… det är skitskumt.

Min hjärna känns lite utbränd igen, och jag tror att det är stressen över värken och alla räkningar som skall betalas. Jag kan inte tänka klart för det svider i huvudet igen… jag hoppas att det bara är ett tillfälligt bakslag som kommer att gå över snart. En annan stressfaktor är att allting alltid strular för mig och att det är jag som får sitta i telefon för att lösa problemen som t.ex. banken, kommunen, matbutiken osv. skapar för mig. Det verkar som att ingenting fungerar som det ska, man orkar inte heller dubbelkolla allting så man är jäkligt utlämnad till de som sköter dessa saker… eller snarare missköter dessa saker.

Nu ska jag ringa till matbutiken för tredje gången eftersom de har strulat till det med mina medlemsrabatter och bonusar m, m… det tar en massa energi som jag tyvärr inte har, men jag kan inte släppa detta utan att ordna upp det. Jag lyckades i alla fall få till en hyfsad promenad nu på förmiddagen, vilket känns bra för psyket och kroppen. Jag hade inte någon värk i första höften utan det var egentligen bara min högra bäckenhalva som djävlades med mig, men det var inte jättemycket värk utan bara lite lagom mycket för att ligga och irritera i bakgrunden. Mina ben värker en hel del just nu, det är den där tandvärksliknande molvärken som jag brukar ha när jag ligger ned.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela