Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

lite besviken

Publicerad 2015-11-26 12:11:33 i Allmänt,

torsdag den 26 november 2015.

 

Jag står ensam mot en stor drake… en ojämn kamp på många vis, jag kommer att vara chanslös… så varför överhuvudtaget strida mot den?

Förvaltningsrätten gav mig rätt till halv sjukpenning för de två månader som var överklagade i början efter min utförsäkring, och det ska jag nu försöka överklaga till kammarrätten är det tänkt. Rent spontant så känner jag just nu att jag skiter i det, jag kommer ändå att vara chanslös. Det som de grundar sitt beslut på är några få ordval som min läkare skrivit i mitt sjukintyg… väldigt små marginaler med andra ord eftersom det finns hur många kryphål i det intyget för dem att utnyttja.

Jag är hänvisad till att läsa domar i det här ämnet så att jag vet vad jag ska skriva, men jag klarar inte av att läsa igenom dessa domar, om jag överhuvudtaget får tag på dem vill säga. Jag ska skriva ett brev till min handläggare på försäkringskassan och gratulera till segern tänkte jag, hon verkar vara jättesnäll och vettig, men jag måste på något sätt få över min besvikelse till deras arbetsgivare… det kan ju göra att någon där tänker efter om de ska döma ut någon i utanförskapet igen.

Även om jag skulle få rätt mot försäkringskassan så är skadan redan skedd. Jag har hamnat hos kronofogden, mitt livs sparkapital är borta, jag har en familj som är i ruiner med psykisk ohälsa… och värst är nog att jag tappat all kontakt med vänner och bekanta eftersom jag är bunden till hemmet pga. att jag inte kan resa någonstans då det kostar pengar… jag bor nämligen långt ut i skogen så resorna kostar en slant om jag skulle hälsa på dem.

Med tanke på att min husläkare var ovillig att träffa försäkringskassan och socialtjänsten tillsammans med mig för att reda ut begreppen, så är hon lite delaktig i den här situationen, så jag är lite besviken på henne. Hon hävdade att hon förlorar trovärdigheten om hon skulle göra det… vilket är lite konstigt eftersom många i min situation berättar på nätet att deras läkare hjälpt dem med att personligen träffa både försäkringskassa, arbetsförmedling och socialtjänsten.

Jag har för lite kraft för att överklaga den här skiten en gång till… jag har jäkligt mycket värk, och det känns som att det svider i huvudet… kan inte forma mina tankar och få till någon bra beskrivning eller vad jag ska kalla det. Jag har legat i sängen i två dagar på raken nu och jag har lite mindre värk i det jag uppfattar som bäckenleden, men det kan lika bra komma från ryggen. Jag vet inte hur jag ska börja reda ut den här härvan… jag vet verkligen inte, och jag tror inte att det kommer att lösa sig heller… 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela