Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

käpprätt åt helvete

Publicerad 2015-10-21 12:02:19 i Allmänt,

onsdag den 21 oktober 2015.

 

Igår så träffade jag den nya ortopeden som skulle bedöma om mina problem med ländryggen kunde komma ifrån bäckenlederna eller inte. Efter att han hade gjort undersökningen, visserligen lite snabbt och inte alls alla tester som andra ortopeder eller kiropraktorer har gjort, så sade han att han inte trodde att mina problem kommer från bäckenlederna. Jag blev skitglad och kände att då kan jag ju koncentrera mig på att få ryggen opererad.

Innan jag skulle gå så ville han dock testa att spruta in lokalbedövning i en av lederna och döm av hans förvåning… och min, värken avtog ner i benet. Jag utropade ett högljut –skit också… han tyckte det var lustigt för han fnissade. Jag blev jättebesviken på att värken försvann för det betyder att jag inte kan rikta min energi åt ett håll utan hamnar i ett läge där jag inte vet hur jag ska gå vidare.

Ett problem är att jag verkligen börjar ge upp… jag orkar inte det här maratonracet… det finns liksom ingen slut i sikte, jag kommer aldrig bli klar med den här skiten. Jag måste bli klar nu på direkten för att rädda situationen och kunna börja arbeta igen eftersom försäkringskassan inte ger mig rätt till ersättning. Jag har ingen energi kvar att lägga på de problem som måste lösas.

Jag skulle behöva jaga på läkarna så att jag får hjälp snarast men jag vet inte hur jag ska göra det… det tar ju veckor för en enkel kontakt. Ortopeden jag var hos igår ska ringa mig om en vecka för att höra hur bedövningen kändes och vad som hände när den gick ur. Då har alltså ytterligare en vecka gått, och sedan så tyckte han att det skulle magnetröntgas bäckenlederna… och det tar ytterligare några veckor och sedan vänta på svaret och sedan vänta på möte med ryggkirurg och sedan vänta på bäckenkirurg och sedan vänta och vänta och vänta… jag blir galen jag orkar inte mera.

Nu har mina skulder börjat gå till kronofogden dessutom för samma kommun som hjälper mig med försörjningsstöd lägger på mig betalningsbördor för ett jävla avlopp som behöver uppdateras. Jag har försökt att få till ett möte med byggnadsnämnden men det finns inte ens tid för dem att svara på mina mail. Det här går nog käpprätt åt helvete är jag rädd… jag klarar inte att hålla alla bollar i luften… jag klarar inte ens av att hålla en bolljävel i luften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela