Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

6 dagar efter operationen

Publicerad 2016-06-06 12:30:00 i Allmänt,

Det gick bra som fan tills igår sen slog ryggskottet till med full kraft. Jag känner mig rätt så uppgiven och nere just nu... jag är sämre än sämst i ryggen. 
 
Jag har fått en övning för ryggen jag ska göra var femte minut, problemet är bara att den övningen utlöser ryggskott. Jag kontaktade sjukgymnasten från ryggkliniken och förklarade hur den övningen påverkar mig, men hennes svar var att gör den ändå... Oftare och hårdare. 
 
Sagt och gjort, jag fortsatte att pressa mig genom övningen och det slutade med att jag fick ett massivt ryggskott i storleksordningen det jag fick 1999... Dvs, jag hamnade på golvet på knä.. sedan tog det mig flera timmar att ta mig upp och komma till ryggläge. 
 
Nu har det gått ett dygn och jag kan inte gå ens. Varenda rörelse orsakar ryggskott och det räcker med att ta ett djupt andetag för att trigga ett ryggskott. Innan ryggskottet kunde jag gå nästan obehindrat och lyfta ett mjölkpaket med utsträckt arm. 
 
Tvivlar på att jag klarar den här skiten... jag orkar inte fler bakslag nu... Jag vill kunna jobba, träna och umgås med folk... en månad till kämpar jag, sen skiter jag i det här om det inte fungerar att jobba med ett icke fysiskt jobb. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela